perjantai 1. huhtikuuta 2016

Kun lukutoukka verkkokaupoissa selaili

Kuten olette varmaankin huomanneet, minua on puraissut taas Batman-kärpänen ja olen sen takia etsiskellyt internetin ihmeellisestä maailmasta lisää sarjakuvia sekä muuta kirjallisuutta täyttämään Yön ritari-hyllyäni. Olin aikonut tehdä tämän kirjoituksen vasta, kun viimeisin tilaukseni saapuu, mutta se tuskin kolahtaa postiluukustani lähipäivinä, joten tyydyn esittelemään tähän mennessä kertyneet ostokset.

Päätin hankkia Jeph Loebin Batman - Hush-sarjakuvan vihdoinkin omaan kokoelmaani ja luinkin sen muutama päivä sitten - kirjoitan siitä arvion lähipäivinä. Teos esittelee uuden Gothamia kiusaavan rikollisen nimeltään Hush, joka osoittautuu hyvin mielenkiintoiseksi hahmoksi. Ostin myös romaaniversion Arkham Knight-pelistä, joka on Arkham-pelisarjan päätösosa. Pidin pelistä, joten halusin selvittää, toimiiko se proosana. Luen sitä parhaillaan muiden keskeneräisten teosten ohella - en millään jaksanut odottaa muiden kirjojen päätökseen saamista.

©Hande

En malttanut tyytyä näihin paketteihin ja pian olin noutamassa Injustice - Gods Among Us Year Onea. Aloitin sen lukemisen melkeinpä välittömästi kotiin päästyäni ja rakastuin siihen niin kovasti, että päätin hankkia myös sarjan seuraavan osan, joka ei ole vielä saapunut perille. Olen viime aikoina alkanut kiinnostua yhä enemmän myös Flashista, yliluonnollisen nopeasta supersankarista. Pian olin tilaamassa myös The Flash by Geoff Johns-kokoelman ensimmäistä kirjaa. Johns on kirjoittanut myös Flashpointin, joten tuntui turvalliselta valita hänen kirjoittamiaan tarinoita.

Sormeni lipsahti vielä muutaman kerran klikkailemaan verkkokirjakaupoissa ja mukaan tarttui DC:n New 52-arkin Harley Quinn-sarjan toinen osa. Hankin kirjan mielenkiinnosta, sillä en tiedä, millaiseksi yksi suosikkini Batmanin vihollisgalleriasta on muokattu. Valikoin toisen osan ensimmäisen sijaan, koska se sisältää Quinnin uuden taustatarinan.
Olin myös odotellut jo parin kuukauden ajan, että Batman-aiheinen värityskirja tulisi myyntiin ja minun oli ostettava se heti, kun sain ilmoituksen sen saatavilla olemisesta. En ollut aivan varma, mitä kirjalta odottaa, sillä sitä ei kerrottu tuotekuvauksessa kovin tarkkaan, mutta koska sen nimi on Mad Love featuring Harley Quinn, aavistelin pitäväni siitä - rakastanhan Dinin ja Timmin Mad Love-sarjakuvaa.

©Hande

Värityskirja ylitti kaikki odotukseni: se on koko Mad Love-tarina, jonka voi värittää aivan itse! Olen jo väritellyt muutamia ensimmäisten sivujen kuvista testaillen samalla erilaisia värikyniäni. Rakastan kirjaa erityisen paljon: aivan mahtava idea antaa lukijan luovuuden kukoistaa suomalla tälle mahdollisuus värittää mielenkiintoisia tarinoita. Toivottavasti näitä tulee paljon lisää, sillä sarjakuvavärityskirjat ovat selkeästi minun juttuni!

Tällaisina hetkinä huomaan olevani varsinainen kirjahamsteri... :D Ostovimmani laimenee varmasti tämän jälkeen, sillä joudun tukeutumaan sekä vanhempieni kirjahyllyyn sekä kirjaston palveluihin muun muassa Läpi historian- ja Roald Dahl-lukuhaastetta varten.

Onko joku muukin intoutunut täyttämään kirjahyllyjään esimerkiksi kevään alennusmyyntien ansiosta? Vai onko menossa kenties hyllyjen tyhjennys?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti