torstai 11. elokuuta 2016

Liebster Awards-tunnustus II


Sain Unelmien aika-blogin Katriinalta Liebster Award-tunnustuksen - nöyrimmät kiitokseni!

Säännöt:

1. Kiitä palkinnon antajaa ja linkkaa hänen bloginsa postaukseesi.
2. Laita palkinto esille blogiisi.
3. Vastaa palkinnon antajan esittämään 11 kysymykseen.
4. Nimeä 5-11 blogia, jotka mielestäsi ansaitsevat palkinnon ja joilla on alle 200 lukijaa.
5. Laadi 11 kysymystä, joihin palkitsemasi bloggaajat puolestaan vastaavat.
6. Lisää palkinnon säännöt postaukseen.
7. Ilmoita palkitsemillesi bloggaajille palkinnosta ja linkkaa oma postauksesi heille, jotta he tietävät mistä on kyse.

Vastaukseni:

1. Mikä on ollut kuluneen kesän paras kirja?
Tykästyin totaalisesti Grant Morrisonin Arkham Asylum-sarjakuvaan.
Kesältä löytyi myös yllättäjä, nimittäin Jojo Moyesin Kerro minulle jotain hyvää. Rakastuin siihen, vaikka kirja on chick-litiä, yksi inhokkilajityypeistäni.

2. Mikä kirja on ollut kuluneen kesän pettymys?
Brian Azzarellon Jokeri. Lähes kaikki Jokerin hahmoon liittyvä oli kadonnut eikä tarina tehnyt minuun minkäänlaista vaikutusta.

3. Mikä on paras kirjoihin liittyvä kesämuistosi?
Hömm... En nyt kyllä yhtään osaa sanoa... Minulla ei ole mitään vahvaa kirjamuistoa, joka liittyisi nimenomaan johonkin vuodenaikaan.
Tosin nimipäiväni on sopivasti kesällä ja pienenä sain myös silloin jonkun lahjan - hyvin usein se oli kirja. Oli mukavaa aina arvuutella, mitä seuraavaksi saisi.

Hei, nyt minä keksin! Tänä kesänä Onnetar on ollut minulle erittäin suosiollinen: olen voittanut kahden viikon sisällä kolmessa eri kirjabloggaajien arvonnassa Arpaonni ei ole kovin usein puolellani, joten on erittäin positiivinen yllätys voittaa useamman kerran - ja vielä kirjoja.

4. Mikä kirjagenre kuuluu kesään?
Historialliset romaanit ja dekkarit.

5. Missä tykkäät lukea kesällä?
Sohvalla, parvekkeella sään salliessa ja ulkona.

6. Minä vuodenaikana luet eniten?
Minun piti alkaa tutkiskella lukupäiväkirjojani, sillä minulla ei ollut aavistustakaan, milloin lukisin eniten. Tosin tilastoiminenkaan ei tuonut valaistusta asiaan, sillä tilanne on vaihdellut vuosittain neljän vuoden ajan: kaikilla muilla vuodenajoilla paitsi talvella on lukupiikkejä niiltä vuosilta, joina olen kirjannut lukemiseni ylös. Tilanne saattaa tosin muuttua tänä vuonna, eihän sitä tiedä.

7. Mitä aiot lukea syksyllä?
Ei harmainta aavistustakaan. :D Todennäköisesti jotain Läpi historian- sekä Kirjavat kissat-haasteisiin liittyvää.

8. Onko sinulla muita kirjoihin liittyviä suunnitelmia syksylle?
Helsingin kirjamessut ovat olleet must go-tapahtuma minulle niiden ensimmäisestä järjestämiskerrasta alkaen, joten pitäähän sinne tänäkin vuonna mennä. Muuta minulla ei sitten olekaa tiedossa, ainakaan toistaiseksi.

9. Kumpi on hauskempaa: ostaa kirjoja omaksi vai lainata niitä kirjastosta?
Olen varsinainen kirjahamsteri, joten omaksi ostaminen on ehdottomasti hauskempaa. Haaveilen siitä, että saisin joskus kirjastohuoneen ja täytyyhän sinne täytettä hankkia. :D

10. Osallistutko mieluummin lukuhaasteisiin vai luetko mitä mieleen juolahtaa?
Riippuu ihan tilanteesta: jos bongaan lukuhaasteita, joiden puitteissa minua kiinnostaa lukea, osallistun niihin. Luen erittäin usein myös mitä mieleen juolahtaa. Joskus tosin päätöksiä on vaikeaa tehdä ja silloin olen iloinen, jos olen mukana jossakin haasteessa, joka helpottaa valinnanvaikeutta.


11. Mitä aiot lukea seuraavaksi?
Jatkan Don Quijotea jossain vaiheessa ja ajattelin myös aloittaa John Irvingin Vapauttakaa karhut.

************

Tunnustuksen minulta saavat:

Kysymykseni teille:

1. Minkä ikäisenä ja miten opit lukemaan?
2. Mikä oli lapsuutesi suosikkikirja?
3. Käytätkö valmiita lukupäiväkirjoja tai kirjoitatko muistiinpanoja paperille ennen blogitekstin kirjoittamista?
4. Luetko sarjakuvia?
5. Jos järjestäisit nyt lukuhaasteen, minkä aiheinen se olisi?
6. Onko sinulla kirjallisuudesta poimittuja esikuvia - todellisia tai fiktiivisiä?
7. Jos elämästäsi tehtäisiin kirja, mikä sen nimi olisi?
8. Saat omistukseesi laajan kirjaston, mutta sen valikoima koostuu vain yhdestä genrestä. Minkä valitsisit?
9. Jos perustaisit toisen blogin, mitä aihetta se käsittelisi?
10. Kenet kirjailijan kutsuisit luoksesi kylään, jos saisit mahdollisuuden?
11. Mitä lukeminen sinulle merkitsee?

8 kommenttia:

  1. Mukavaa, kun vastasit tähän :) Sinulla on tosiaan ollut hyvä arpaonni tänä kesänä! Toivottavasti saat joskus kirjastohuoneen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tähän oli mukavaa vastata. :) Ainoa vaikeus tässä on keksiä omat kysymykset, niitä minun piti miettiä monta päivää. :D
      Pyrin olemaan optimistinen tuon kirjastohuoneen suhteen - se nyt olisi kuitenkin melko hyvin toteutettavissa. :)

      Poista
  2. Kiitos tästä! Sain tämän haasteen taannoin, mutta eipä tuo taida haitata, kun kysymykset kuitenkin ovat uusia. Yritän siis miettiä vastauksia ja kirjoitella jossain välissä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä kestä. :) Eikä mitään kiirettä kysymysten vastailun kanssa, vastaat sitten, kun siltä tuntuu. :)

      Poista
  3. Kiitos haasteesta! Kivoja kysymyksiä, vastailen varmaan viikonloppuna ajan kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olepa hyvä. :) Mukavaa, että kysymykset miellyttävät!^^

      Poista
  4. Kiitos vielä tunnustuksesta! Nämä olivat minulle jo neljännet kysymykset, mutta myös suosikkini :D Niistä löytyi pari hankalaa pähkinää purtavaksi, mutta sain kuin sainkin vastailtua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä mitään. :) Mukavaa, että pidit kysymyksistäni ja kiitos, kun vastasit niihin!^^
      Käynkin heti kurkkaamassa. :)

      Poista