sunnuntai 22. helmikuuta 2015

Kun lukutoukka kirjakauppaan asteli

Kävin eilen siskoni kanssa elokuvissa, jonka jälkeen kiertelimme erinäisissä kaupoissa. Minun pyynnöstäni menimme myös kirjakauppaan (ne ovat ainoita kauppoja, joiden ohi en voi kävellä) ja sieltä löysin tämän ihanuuden:

Niin ihana kansi!
©Hande

John D. Rateliffin kirjoittama A Brief History of the Hobbit - mukana Hobitti-romaanin käsikirjoitusversio! Olen ollut Tolkien-fani pikkutytöstä, joten löytö oli mieluisaakin mieluisampi. Ilahduin kovasti tiedosta, että Hobitin käsikirjoitusversio on säilynyt ja pääsen nauttimaan siitä Rateliffin sivuhuomautusten kera. Minua kiinnostaa kovasti tietää, miten asiat on tehty - oli kyse sitten kirjoista, elokuvista, musiikista, kuvataiteesta tai eri tieteen alojen saavutuksista - ja mikä olisikaan parempi tapa sammuttaa tiedonjanonsa kuin lukea kirja aiheesta!


Pieni kurkistus sisältöön...
©Hande

Kirjan präntti on pientä, mutta se ei häiritse minua ollenkaan - olen tottunut lukemaan tekstiä pienelläkin kirjasinkoolla. Jätän teoksen hyllylleni odottamaan aikaa, jolloin tartun siihen. Tähän hätään tyydyn jatkamaan keskeneräisiä lukuprojektejani...
J.R.R. Tolkien's The Hobbit is a tale that 'grew in the telling', and many character and story threads present in the published book were completely different when Tolkien first read the story to his young sons as part of their 'fireside reads'.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti